Helgen som är

Jag kan inte klaga på helgen som varit (eller som fortfarande är). I fredags hängde jag med min syster till Globen för att titta på Stockholms horse show.Riktigt roligt! En heldag med allt från dressyrträning med den absoluta världseliten till islandshästar i ralllyfart! Snacka om att man blev mer sugen till att börja rida igen, får se vad som händer på den fronten.

Sen igår så hade vi lovat att hjälpa Jockes syrra med att flytta. Så de var bara att stiga upp när klockan ringde och bege sig till Kallhäll där hon befann sig. Efter en timmes slit med kartonger, stolar och soffor så var vi klara. Men eftersom vi klivit upp i ottan så var ju inte klockan så mkt när vi var färdiga vi tog en liten sväng förbi Jockes goa farmor som självklart bjöd på fika.  Alltid lika gott =)

Passade även på att svänga förbi hemma hos mamma för att hämta grejjer som jag glömt i all hast när jag åkte hem till Jocke. Min syster med familj var där, trevligt trevligt. Fick mat av mamma. Snällt.

När vi till slut kom hem till Jocke korkade vi upp en flaska rött. Det tillhör inte till vanligheten av vi gör något sånt, men vad fasiken tänkte vi. Mysigt att dricka lite tillsammans och så var de ju lördag =)
Meen sen skulle vi ju på bio! haha....lite runda under fötterna gick vi dit. Filmen var bra men kan säga att det inte är någon bra idé att dricka vin innan man ska se en film. Jisses vad trött jag blev.

Kan säga att jag somnade som en stock när vi kom hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0